group mail play plus user camera comment close arrow-down facebook twitter instagram

De meest gestelde vragen

Lees meer over de veel gestelde vragen om antwoorden te vinden op je vragen over onze zeil expedities! Kom meer te weten over het boekingsprocess en reis details. Ga gerust op reis! Kun je het antwoord op je vraag niet vinden? Neem dan contact op met ons kantoor via info@barkeuropa.com

Zeilreizen in de Stille Oceaan & de Kaap Hoorn Ronding

Hoe te boeken

  • We vragen u om het boekingsformulier op onze website in te vullen op het moment van opening. We accepteren geen handgeschreven/geprinte en gescande versies.
  • Alle boekingen en optionele reserveringen moeten individueel worden gemaakt. Alleen boekingsformulieren die volledige persoonlijke gegevens en gezondheidsverklaringen bevatten, worden verwerkt.
  • Complete boekingsformulieren en gezondheidsverklaringen hebben voorrang op optionele reserveringen. We zullen eerst de complete boekingen verwerken en dan doorgaan met de optionele boekingen.
  • Twee persoonshutten zijn alleen gereserveerd voor boekingen van twee personen en kunnen niet worden geboekt door individuele boekers, tenzij ze betalen voor een volledige hut (2 personen).
  • We hebben geen wachtlijst. In plaats daarvan hebben we een aparte mailinglijst om u op de hoogte te houden van de beschikbaarheid. Alle zeilers die interesse tonen, worden aan deze mailinglijst toegevoegd.
  • De boekingen voor de zeiltocht rond Kaap Hoorn gaan later dit jaar open.

Aangezien onze boekingen handmatig worden verwerkt, vragen wij u vriendelijk om geduld, aangezien het langer dan normaal kan duren om een bevestiging of factuur te ontvangen. We streven ernaar om alle zeilers binnen twee weken per e-mail te laten weten of we een plaats voor hen hebben kunnen reserveren.

  • Wordt een PDF-boekingsformulier beschouwd als geldig voor boekingen?

We vragen alle zeilers vriendelijk om het boekingsformulier op onze website in te vullen na het moment van opening  (25 september 2023, 12:00 uur CEST). We accepteren geen handgeschreven, geprinte of gescande versies. Als u ons een PDF-boekingsformulier per e-mail stuurt, vragen wij u om uw boeking te voltooien door ons online boekingsformulier in te vullen.

  • Kan ik meerdere reizen combineren?

Het is zeker mogelijk om meerdere reizen over de Stille Oceaan te boeken. Houd er echter rekening mee dat er een maximale reisduur van ongeveer drie maanden aan boord is. Na deze periode is het een goed idee om van boord te gaan, uw benen te strekken, te rusten en de lokale omgeving te verkennen waar u het schip verlaat.

Bij vertrek vanuit Ushuaia of Valparaiso is de maximale reisduur aan boord tot Fiji.

Bij vertrek vanaf Paaseiland is de maximale verblijfsduur aan boord tot Nieuw-Caledonië.

Houd er rekening mee dat u zelf voor accommodatie aan de wal moet zorgen tussen de reizen, tenzij anders vermeld. Voor meer informatie over het combineren van meerdere reizen kunt u contact opnemen met ons kantoor en dan bekijken we samen de mogelijkheden.

  • Moet ik twee boekingsformulieren indienen voor een gecombineerde reis?

U hoeft geen twee boekingsformulieren in te dienen voor een gecombineerde reis. Vermeld in het vak 'Opmerkingen' van uw boekingsformulier welke reizen u wilt combineren.

  • Moet ik een apart boekingsformulier indienen voor een tweede voorkeur?

U hoeft geen apart boekingsformulier in te dienen voor een tweede voorkeur. Vermeld in het vak 'Opmerkingen' van uw boekingsformulier aan welke alternatieve reis/reizen u wilt deelnemen. Dit kan ons helpen om uw voorkeuren tegemoet te komen als uw eerste keuze niet beschikbaar is.

  • Zal Europa Australië of Nieuw-Zeeland bezoeken?

Terwijl we over de Stille Oceaan navigeren, ligt onze primaire focus op het bezoeken van afgelegen eilanden met unieke tradities en adembenemende landschappen. We zullen ons volledig onderdompelen in de lokale culturen van elk eiland dat we bezoeken. Hoewel Australië en Nieuw-Zeeland dit jaar niet op onze route staan, hopen we onze Australische vrienden aan boord te verwelkomen voor de onvergetelijke Pacific-avonturen.

Kaap Hoorn Ronding 

  • Hoe word ik een officiële Kaap Hoorn zeiler?  
    Om de status van een officiële Kaap Hoorn zeiler te bereiken, moeten verschillende criteria worden voldaan: 
    Een zeiltocht van minstens 3000 mijl vereist, zonder gebruik te maken van de motor, van 50 graden zuid in de Stille Oceaan naar 50 graden zuid in de Atlantische Oceaan. Het is onmogelijk om van tevoren te voorspellen of het succesvol ronden van Kaap Hoorn haalbaar is. 
     
    De kapitein, bemanning en gasten moeten samenwerken als een team, doorzettingsvermogen tonen en actief deelnemen aan het wachtsysteem om deze grote uitdaging aan te gaan. Uiteindelijk hangt het resultaat af van weer en wind.  

    Om een officiële Kaap Hoorn zeiler te worden moet je de hele zeilreis actief mee doen,
     de kapitein moet dit bevestigen en inleveren bij de Kaap Hoorn vereniging
     
     
    Als er voor een lange periode onvoldoende wind is op onze route, kan het nodig zijn om de motoren te gebruiken zodat we het vaarschema van EUROPA niet in gevaar brengen. We zullen we ons best doen om het certificaat te behalen! 
  • Hoe ziet de boekingsprocedure eruit?  
    Vanwege de intensiteit van deze reis hebben we een iets strengere boekingsprocedure ingevoerd. Fitheid is van groot belang en dit avontuur is uitsluitend geschikt voor ervaren en fysiek fitte zeilers.  
     
    Na ontvangst van het boekingsformulier zullen we potentiële zeilers vragen om aanvullende vragen te beantwoorden en een gezondheidsformulier in te vullen dat door je eigen huisarts moet worden ondertekend.  
     
    We zullen ook informeren naar je eerdere zeilervaring. Dit avontuur vergt eindeloos uithoudingsvermogen, zowel fysiek als mentaal. Neem gerust contact op met ons kantoor bij vragen.  
     
  • Heb ik eerdere zeilervaring nodig om deel te nemen aan de Kaap Hoorn reis?  
    Hoewel het geen absolute vereiste is, wordt het sterk aanbevolen om enige ervaring te hebben met langere reizen op zee. Op deze manier kunt je ook beter inschatten of je last hebtvan zeeziekte en hoe het voor je is om langer op zee te zijn zonder iets om je heen op de oceaan na.
     
    Iedereen die aan deze reis deelneemt speelt een cruciale rol voor het zorgen van een succesvolle ronding van Kaap Hoorn. Houd er rekening mee dat de reis uitdagend, ruw en onder extreme weersomstandigheden zal zijn met lange dagen op zee.
     
  • Zijn er specifieke fysieke fitheid- of gezondheidseisen voor deze reis? 
    Het is zeer belangrijk om in gedachten te houden dat er eenmaal op zee geen toegang is tot uitgebreide gezondheidszorg of onmiddellijke medische hulp. Daarom is het belangrijk om in goede fysieke gezondheid te verkeren en een bepaald fitnessniveau te hebben om ervoor te zorgen dat jouw- en ieders - veiligheid en welzijn aan boord worden gegarandeerd. 
     
    We zullen potentiële zeilers vragen om een uitgebreid gezondheidsformulier in te vullen en vragen te beantwoorden over hun fitnessniveau, dat door hun arts moet worden ondertekend om het fitnessniveau te kunnen inschatten en ervoor te zorgen dat iedereen aan boord goed is voorbereid op dezereis. 
     
  • Zijn er leeftijdsbeperkingen of fysieke eisen?  
    De leeftijdsbeperking voor deze reis is niet anders dan voor andere oceaanreizen en zeilexpedities. Zeilers van 73 jaar en ouder kunnen helaas niet met ons mee op de Kaap Hoorn reis, maar ze zijn van harte welkom om zich aan te melden voor toekomstige kustreizen. 
     
    Onze Kaap Hoorn reis is een uitdagende reis, die veel vraagt van onze gastbemanning - wachtlopen, het beklimmen van de tuigage en het zetten van de zeilen, dit alles onder extreme zeilomstandigheden. Terwijl we naar Kaap Hoorn reizen, zullen we verschillende weersuitdagingen tegenkomen, actieve deelname is essentieel tijdens deze reis.  
     
    Daarom streven we er altijd naar om ervoor te zorgen dat er een mooie mix van leeftijden en nationaliteiten aan boord is. Het is juist deze diversiteit die interessante gesprekken aan boord oplevert, tussen de jongste onder ons en de oudere gasten. We verwachten veel belangstelling vanuit de hele wereld voor het ronden van Kaap Hoorn, vooral van zeilers die de leeftijd van 60 hebben bereikt. Houd er echter rekening mee dat onze beschikbare plekken voor zeilers in deze leeftijdsgroep beperkt zijn. 
     
  • Landingfees 
    Al onze reissommen zijn exclusief landingfees. Als we tijdens een reis landingen maken waarvoor er landingsfees van toepassing zijn, worden deze later in rekening gebracht.  
     
    Voor de Kaap Hoorn reis bestaat er een kleine kans dat we tijd hebben om de Falklandeilanden / Islas Malvinas te verkennen, dit is niet gegarandeerd, als we de kans krijgen om dit gebied te verkennen, worden de landingskosten na de reis in rekening gebracht of toegevoegd aan de barbill.

De Antarctica expedities

  • Wanneer gaan de boekingen voor het volgende Antarctica seizoen open?
    Het Antarctica seizoen 2024/2025 gaat eind dit jaar open voor boekingen. In de weken ervoor zullen we alle informatie over de reizen (data, prijzen en reisbeschijvingen) en het boekingsproces delen via onze nieuwsbrief. Je kunt je inschrijven voor onze nieuwsbrief op de website.
  • Is er in maart 2024 een Kaap tot Kaap reis?
    Na het volgende Antarctica seizoen is er geen Kaap tot Kaap, in plaats daarvan zullen we via de westkust van Zuid-Amerika de Pacific oversteken. Meer informatie hierover volgt. 
  • Hoeveel kost een reis een 22-daagse expeditie naar Antarctica?
    De prijzen van de Antarctica reizen veranderen per jaar. Voor het seizoen 2023/2024 zijn deze te vinden in het vaarschema.

algemene informatie

  • Kan ik als individuele reiziger meedoen aan een zeilreis?

    Ja! Als individuele reiziger ben je van harte welkom om deel te nemen aan een van onze zeilreizen. Veel van onze gasten zijn avonturiers die nieuwe ervaringen willen opdoen en nieuwe vriendschappen sluiten tijdens de reis. Onze bemanning en medepassagiers vormen een hechte gemeenschap, waardoor je je snel thuis zult voelen aan boord. Dus ook als je alleen reist, kan je zeker genieten van de kameraadschap en unieke ervaring van zeilen op de EUROPA.

  • Wat als ik zeeziek word op zee?

    Het gebeurt soms dat mensen zeeziek worden tijdens het zeilen. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel eenvoudige oplossingen beschikbaar die aanzienlijke verlichting kunnen bieden. Daarnaast hebben we een arts aan boord die altijd klaar staat om je te helpen. Lees hier meer over zeeziekte en medische zorg aan boord.

  • Is er wifi beschikbaar aan boord?

    Aan boord is er geen internettoegang. Dit creëert een omgeving waarin u kunt ontsnappen aan de digitale wereld en u volledig kunt onderdompelen in de ervaring van zeilen op zee en leven in het moment. Als je echter graag je dierbaren op de hoogte wilt houden, is er de mogelijkheid om tegen betaling kleine e-mails te verzenden en te ontvangen. Daarnaast heeft een aangewezen persoon van het thuisfront toegang tot het telefoonnummer van de kapitein voor in geval van nood.

  • Is zeilervaring vereist?

    Wanneer je met ons meegaat op een van onze reizen, doe je dat als onderdeel van de bemanning. Dit betekent dat de permanente bemanning van de EUROPA je zal trainen om een volwaardig zeeman te worden. Er is geen ervaring vereist, onze bemanning zal je alles leren tijdens de reis. Iedereen is welkom om het roer over te nemen, de zeilen te hijsen, te helpen bij manoeuvres, navigatie, weerswaarnemingen, de zeilen inrollen en nog veel meer. De permanente bemanning zal lezingen geven en je instructies geven tijdens de reis over sturen, navigatie en het hanteren van de zeilen. Dit gebeurt op de 'Nederlandse' manier, dus zonder schreeuwen, fluitjes of uniformen.

  • Wat kan ik verwachten van het interieur van het schip?

    Aan boord van de Bark EUROPA bieden we 11 hutten, waaronder drie tweepersoonshutten, vier vierpersoonshutten en vier zespersoonshutten. Met verschillende gemeenschappelijke ruimtes zoals de bibliotheek, lounge, pokerhoek en de dekruimte, is de Bark EUROPA ideaal voor oceaanoversteken en langere reizen. Het stelt je in staat om je eigen ding te doen. Of je nu rustig wilt lezen of in je logboek wilt schrijven in de bibliotheek achter op het schip, of liever een actieve rol wilt spelen in het sociale leven in de dekruimte: er is voor iedereen een plek. In de dekruimte vind je ook de scheepsbar waar je kunt genieten van een glas wijn met je mede-bemanningsleden, een bord- of kaartspel kunt spelen of gewoon kunt genieten van een goed gesprek. Benedendeks vind je de lounge. Het ontbijt wordt hier geserveerd, maar deze ruimte wordt ook gebruikt door de gidsen voor het geven van lezingen en het vertonen van films. Klik hier voor een virtuele 3D-tour van het schip! 

  • Hoe ziet een dag aan boord van de EUROPA eruit?

    Elke dag aan boord is anders en onverwacht door veranderende weersomstandigheden en het wachtsysteem, maar we zullen proberen je een idee te geven van hoe een dag eruit zou kunnen zien: je wordt om 4 uur 's ochtends gewekt door een andere wacht: het is jouw beurt met je wachtgenoten wacht te staan. Je bekijkt het weer en trekt je zeilkleding aan. Vervolgens ga je naar buiten en sta je om de beurt op de uitkijk, bestuur je het schip en hanteer je de zeilen met de bemanning. Na 4 uur maak je de volgende wacht wakker en is het tijd voor het ontbijt. De kok heeft een heerlijk buffet klaargemaakt: vers brood, yoghurt, granola en allerlei soorten fruit. Daarna kun je bijslapen of buiten rondhangen, kletsen met je medereizigers of de bemanning helpen met het onderhoud van het schip. Zodra de lunch wordt geserveerd, ga je weer naar je wacht. Het weer en de koers kunnen zijn veranderd, dus je moet de zeilen hijsen of laten zakken, afhankelijk van de situatie. Na het diner kun je een dutje doen of een drankje nemen - de keuze is aan jou. Lees hier meer over het wachtsysteem aan boord!

  • Is het verplicht om deel te nemen aan het wachtsysteem en het zeilen?

    Wanneer je met ons aan boord van EUROPA komt, hopen we dat je van het wachtlopen en het helpen navigeren van het schip omarmt. Als een trainingszeilschip, moedigen we passagiers sterk aan om betrokken te raken om bij te dragen aan de zeilervaring. Deel uitmaken van het wachtsysteem betekent dat je om de beurt de wacht houdt, het schip stuurt en helpt bij het bedienen van de zeilen, samen met onze ervaren bemanning. Het is een kans om je volledig onder te dompelen in de reis, nieuwe vaardigheden te leren en een actieve deelnemer te zijn in de reis samen met je medezeilers. Teamwork is essentieel aan boord! Natuurlijk is er ook voldoende tijd om van de reis te genieten door tijd op het dek door te brengen, om te gaan met medereizigers, de activiteiten van de bemanning te observeren of gewoon te genieten van de adembenemende omgeving. 

  • Welke taal wordt er aan boord gesproken?

    De voertaal aan boord is Engels, daarom is het vereist dat je voldoende kennis van deze taal hebt om alle gegeven veiligheidsinstructies te begrijpen en om contact te maken met je medebemanningsleden, aangezien dit voor een groot deel bijdraagt aan je ervaring! 

  • Hoe ervaren is jullie bemanning?

    Onze internationale, vaste bemanning is zeer ervaren en kent alle ins en outs van het schip. Ze zijn getraind om elke situatie te kunnen handelen en om iedereen aan boord veilig te houden. Hetzelfde geldt voor onze kapiteins, zij varen allemaal al een lange tijd met de EUROPA, wat zorgt voor een groot gevoel van vertrouwen tussen bemanning en gasten.

  • Hoe lang organiseert Bark EUROPA al expedities?

    Sinds het jaar 2000 doorkruist de Bark EUROPA regelmatig oceanen en zeeën en heeft zij de reputatie een echt zeilschip te zijn. Onze reizen brengen ons naar afgelegen eilanden en steden over de hele wereld, waardoor je de mogelijkheid hebt om halverwege een lange oceaanoversteek aan boord te stappen. Klik hier voor meer informatie over de geschiedenis van EUROPA!

  • Hoe houdt Bark EUROPA zich bezig met duurzaamheid tijdens het reizen?

    Bij Bark EUROPA staat respect voor de oceanen centraal. We streven ernaar om het bewustzijn van onze trainees te vergroten en aandacht te vestigen op de oceanen en hun kwetsbaarheid tijdens onze reizen. We inspireren onze trainees om zich open te stellen voor de schoonheid en diversiteit van het zeeleven. Door aan boord lezingen te geven, samen te werken met onderzoekers en het promoten van milieuvriendelijke producten, streven we naar een duurzamere toekomst. Lees hier meer over het zorgen voor het milieu aan boord van Bark EUROPA.

Boekingen en prijzen

  • Kan ik boeken voor het volgende seizoen? 

Als een reis niet is aangekondigd via de nieuwsbrief, is het niet mogelijk om een boeking te maken of een aanbetaling te doen om een plek te reserveren. We accepteren alleen boekingen vanaf het moment dat we onze reizen hebben aangekondigd in onze nieuwsbrief.

  • Een reis is aangeduid als VOLGEBOEKT in het vaarschema, wat betekent dat?

Dit betekent dat er geen plekken meer beschikbaar zijn op deze reis. Als je erg graag wilt deelnemen, stuur ons dan een bericht om aan te geven dat je op de reservelijst wilt staan voor deze specifieke reis. Als er een plek vrijkomt, zullen we contact met je opnemen.

  • Wat houdt een optionele reservering in?

Als je niet 100% zeker weet of je wilt of kunt deelnemen aan een reis, maar je wilt wel een plek aanvragen, dan kun je het optionele reserveringsformulier invullen. We zullen een plekje aan boord voor je reserveren op de door jou gewenste reis, die gedurende twee weken in het systeem blijft staan ​​om je de tijd te geven om er nog even over na te denken.

  • Wat kan ik verwachten met betrekking tot de betaling?

Zodra we je boekingsformulier hebben ontvangen, zullen we je boeking zo snel mogelijk verwerken. Als je een bevestiging van de reis en bijbehorende factuur hebt ontvangen, is je boeking bevestigd. De bevestiging van je betaling verloopt niet automatisch. We controleren onze bankrekeningen een keer per week en bevestigen je betaling via e-mail. Houd er rekening mee dat het even kan duren voordat een overschrijving wordt verwerkt. Laat het ons weten als je vragen hebt over betalingen! De betaling van je factuur kan worden gedaan via bankoverschrijving. Vermeld je naam en factuurnummer in de opmerkingen. Alle benodigde bankgegevens staan ​​vermeld op de factuur. We accepteren geen creditcards of cheques. We hanteren de volgende betalingsvoorwaarden; deze staan ​​ook vermeld op de factuur:

o   30% van de reiskosten direct na het boeken

o   50% van de reiskosten 5 maanden voor inscheping

o   20% van de reiskosten 2 maanden voor inscheping.

  • Zijn de vermelde prijzen voor de hele hut of alleen een bunk?

De prijzen die op onze website worden vermeld, zijn per persoon voor een enkele bunk. Je hebt de mogelijkheid om een bed te boeken in een 5-6-persoonshut of een tweepersoonshut. Houd er rekening mee dat de tweepersoonshut alleen kan worden geboekt als je met een reisgenoot reist. De genoemde prijzen zijn ook per persoon.

  • Geldt er een leeftijdsbeperking aan boord van Bark EUROPA?

De minimumleeftijd om alleen aan boord van Bark EUROPA te reizen is 15 jaar. Iedereen jonger dan 15 jaar moet worden begeleid door een volwassene. Neem contact op met het kantoor van de rederij om de mogelijkheden te bespreken. Ben je 65 jaar of ouder? Wij vragen je vriendelijk om het aanvullende gezondheidsformulier in te vullen dat door je arts moet worden ondertekend. Dit formulier zal worden besproken met ons team van scheepsartsen voordat we een definitieve beslissing kunnen nemen. Zeilers van 73 jaar of ouder (op het moment van vertrek) kunnen helaas niet met ons mee op oceaanoversteken en Antarctica-expedities. Ze zijn welkom om een kustreis te maken aan boord van Bark EUROPA, mits ze gezond en fit zijn.

Het begin van je reis

  • Kan ik mijn bagage aan boord brengen vóór het inschepingstijdstip?

    Soms is het mogelijk om je bagage naar het schip te brengen voor het inschepingstijdstip. Nadat je het hebt afgeleverd, vragen we je om later weer terug te komen, zodat de bemanning tijd heeft om het schip voor te bereiden op je officiële aankomst op het inschepingstijdstip. Wanneer het schip voor anker ligt in de baai, is het niet mogelijk om je bagage af te geven vóór het inschepingstijdstip. 

  • Waar kan ik het schip vinden?

    Als je een reis hebt geboekt, ontvang je inloggegevens voor je community pagina. Hier zullen we verschillende documenten plaatsen met informatie over je reis. We zullen ook informatie delen over de locatie van het schip in de haven waar je inscheept. Bekijk de GPS van het schip voor de exacte locaties. 

  • Hoeveel geld moet ik meenemen?

    Het is helemaal aan jou hoeveel geld je wilt meenemen op je reis, maar we raden aan om ongeveer € 10,- per dag mee te nemen. Dit hangt natuurlijk af van jou als persoon en van de reis waarop je bent. Als je op een reis bent met veel zeilen, kunnen we ons voorstellen dat je minder tijd in de bar doorbrengt! De rekening in de bar wordt opgeteld gedurende de reis en moet aan het einde van de reis contant worden betaald. Dit kan in euro's en dollars. 

  • Wat voor tas moet ik meenemen?

    De opbergruimte in de hutten is beperkt, dus we raden aan om een ​​duffeltas mee te nemen die je volledig kunt opvouwen. 

  • Wat moet ik inpakken?

    Voor een algemene paklijst kun je hier kijken.

Eten aan boord

  • Wat kan ik verwachten met betrekking tot het eten aan boord?

    Als je op zee bent, is onze kombuis continu bezig met het bereiden van heerlijke maaltijden om iedereen goed te voeden. Onze ervaren kok en assistent-kok zorgen voor alle maaltijden aan boord en verrassen onze bemanning met een verscheidenheid aan gerechten gemaakt met lokale ingrediënten uit de havens die we bezoeken. We bieden zowel vegetarische als niet-vegetarische opties. Bij het boeken van je reis kun je je maaltijdvoorkeur kiezen om ervoor te zorgen dat alles van tevoren geregeld is. Lees hier meer over voedselallergieën en voorkeuren.

Het einde van je reis

  • Wanneer vlieg ik terug naar huis na mijn reis?

    Ontscheping van de EUROPA is 's ochtends en hoewel we ons best zullen doen om op tijd in de haven te zijn, zijn we als zeilschip afhankelijk van wind en weer. Daarom raden we aan om laat in de middag of 's avonds van de ontschepingsdag te vliegen. Of blijf nog een dag in de haven en verken je nieuwe omgeving.

COVID-19

Aan boord leven we leven we als een grote familie. We delen hutten en sanitair en zeilen het schip gezamenlijk naar de volgende bestemming. Virussen kunnen zich relatief gemakkelijk onder de aanwezigen verspreiden. Om deze reden raden wij u ten zeerste aan om u volledig te laten vaccineren tegen COVID.

We hebben de afgelopen jaren gezien dat de verspreiding van een virus duidelijk vermindert door nauw contact te minimaliseren, mondmaskers te dragen in binnenruimtes (indien nodig) en regelmatige handen te wassen. We raden onze gasten en bemanning ten zeerste aan om deze aanwijzingen, in het geval van luchtwegvirussen aan boord, serieus te nemen.

Verder vragen we u om de reisrestricties en (COVID)vereisten van de landen die u bezoekt voorafgaand, tijdens en na de reis zelf in de gaten te houden en hieraan te voldoen.